ogłoszenie-rekrutacja
regulamin rekrutacji
efektem końcowym udziału w projekcie będzie stworzenie dla każdego ucznia ipd -indywidualnego planu działania
Indywidualny Plan Działania to tworzenie indywidualnej, osobistej wizji kariery. Najlepiej tworzyć go korzystając z pomocy doradcy zawodowego. Rozmowa doradcza procesem, w czasie którego doradca proponuje uczniowi pracę nad sobą i nad swoją przyszłością edukacyjno-zawodową. Celem tej pracy staje się stworzenie przez ucznia własnych rozwiązań edukacyjnych i zawodowych, uwzględniających jego szeroko rozumianą sytuację życiową. Rola doradcy zawodowego polega na towarzyszeniu i wspomaganiu ucznia w jego rozwoju poprzez m.in. pomoc w stworzeniu własnego Indywidualnego Planu Działania.
IPD jest efektem pracy ucznia i doradcy zawodowego wyrażony w formie pisemnej, zawierający cele i alternatywy edukacyjno-zawodowe, działania i terminy ich realizacji. Proces tworzenia IPD bazuje na wcześniejszych zajęciach grupowych z doradcą zawodowym opartych o wyżej wymienione moduły tematyczne.
Program doradztwa edukacyjno-zawodowego został opracowany w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Celem ogólnym programu SPInKA jest wsparcie uczniów w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej z uwzględnieniem własnego potencjału oraz aktualnej informacji na temat systemu edukacji i rynku pracy.
Treści programowe doradztwa edukacyjno-zawodowego zostały zawarte następujących modułach:
samopoznanie,
Treści moduł został przygotowany w celu wsparcia uczniów w procesie kształtowania świadomości o sobie samym,z możliwością przeniesienia nabytej wiedzy na grunt edukacyjno-zawodowy oraz rozwijania umiejętności interpersonalnych.
Zawodoznawstwo,
Treści zawarte w module prezentują świat zawodów i ludzi pracy zawodowej. Są dla ucznia źródłem szeroko pojętej informacji zawodowej, która jest podstawą racjonalnego wyboru zawodu i dalszego planowania edukacji.
Rynek edukacji i pracy,
Program modułu porusza zagadnienia ważne z punktu widzenia ucznia: dalsza edukacja i rynek pracy. Przejście ze świata edukacji do pracy jest dla niego tożsame z wieloma zmianami o charakterze jakościowym i ilościowym, do których powinien być przygotowany przez szkołę.
Planowanie,
Podział treści w module podąża za logiką schematu Marzę, Planuję, Działam i koncentruje się na poszczególnych obszarach rozwoju kompetencji uczniów związanych z podejmowaniem trafnych decyzji edukacyjnych i zawodowych powiązanych z planowaniem własnej kariery zawodowej.
SPInKa Szkolny Punkt Informacji i Kariery
doradztwo edukacyjno-zawodowe
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Wieprzu
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2
im. kard. Stefana Wyszyńskiego w Wieprzu
ul. Beskidzka 324
34-122 Wieprz
Telefon/fax: 33 875 51 91 konto do wpłat: 21 1050 1100 1000 0022 7926 0612
E-mail: sekretariat@zsp2.wieprz.pl